«απόβαση στην Αίγινα», σημαίνει εισβολή στην Αίγινα;

Με το στρατιωτικό όρο «απόβαση», ο Δήμος της Αίγινας, μαζί με χορηγούς όπως τους σκουπιδότοπους Aegina Portal και Νέα Εποχή καθώς και άλλους επιχειρηματίες στο νησί,  υποστηρίζει αγώνα μοτοσυκλετών ο οποίος θα διεξαχθεί σε ένα χώρο που ακόμα ονομάζεται δάσος στην Αίγινα. Από τη μια ο Δήμος της Αίγινας ετοιμάζει περιηγήσεις των σχολείων στο δάσος κι από την άλλη υποστηρίζει την «απόβαση» εκατό περίπου μηχανών τα οποία θα διασχίσουν μέχρι και δύσβατα μονοπάτια μέσα σ’ αυτό. Δίπλα στις εγκαταστάσεις του ΕΚΠΑΖ, ετοιμάζουν πίστα για μοτοσυκλέτες. Αυτή η περιφρόνηση, βέβαια, στις «λειτουργίες της Φύσης» δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να εκπλήσσει τους συντάκτες του ανωνύμου κείμενου που κυκλοφόρησε για συλλογή υπογραφών εναντίον αυτής της διοργάνωσης. Η «περιφρόνηση προς τις λειτουργίες της Φύσης» συμβαίνει και όταν οι μεγαλοεργολάβοι του νησιού δουλεύουν παράνομα τα φανερά τους εργοτάξια, όταν οι πλούσιοι έχουν χτίσει σε κορυφογραμμές της Αίγινας, όταν έχουν γίνει βόθροι τα πηγάδια, όταν η τουριστική ανάπτυξη είναι πάνω από όλα, όταν το jet (ξε)ski αναδεικνύεται σε επίσημο σπορ του καλοκαιριού…

Για αυτό και το αδύναμο κείμενό τους ποντάρει στο να πείσει ότι ο τουρισμός από τους ελάχιστους επισκέπτες της χλωρίδας της Αίγινας είναι πιο μεγάλος από αυτόν που θα δημιουργηθεί από τους τουρίστες με τα endurο. Για αυτό και το αναιμικό κείμενο διαμαρτυρίας, δεν λέει αν πρέπει να καταργηθούν γενικά αυτού του τύπου διοργανώσεις αλλά περιορίζεται στο «έξω από το νησί». Για ποιο τουρισμό μιλά το κείμενο αυτό; σα να μην γνωρίζουν το τι ακριβώς συμβαίνει στο νησί ή κατοικούν σε μέρος που είναι μακριά από το θόρυβο και απλά απειλούνται από αυτή διοργάνωση. Δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι ο τουρισμός στην Αίγινα είναι ένα αδιάφορο βουητό που αγοράζει, καταναλώνει εικόνες, σπαταλά το νερό και κάνει τις ταμειακές να τραγουδούν; Ποιοι έρχονται στην Αίγινα για να θαυμάσουν τη χλωρίδα και την άγρια πανίδα της; Πόσοι κάθε χρόνο περπατούν στα βουνά ακολουθώντας τα μονοπάτια που ανέδειξε ο Τόμσον ή άλλοι περιστασιακοί φυσιολάτρες;

Οφείλουμε να αντιταχθούμε σε αυτή τη διοργάνωση αρκεί να θέσουμε και γενικότερα τους όρους μιας τέτοιας δράσης που να περιλαμβάνει γενικούς στόχους και αρχές σε σχέση με τις λειτουργίες της Φύσης, σε σχέση με τον τουρισμό και την οικονομία κι όχι μια διαμαρτυρία για να μη χάσουν απλώς την ησυχία τους κάποιοι που έχτισαν σπίτι στις ήσυχες γωνιές αδιαφορώντας για όλα τα υπόλοιπα.

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under "αυτοδιοίκηση, πολιτισμός και "πολιτισμός", τοπικά θέματα, τουρισμός, οικονομία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s