ΝεοΔαρβινισΤες

Οκτ 12

Το όνειρο κάθε εξουσίας – θεϊκής ή ανθρώπινης – ήταν πάντα να θεωρείται αυτονόητη. Ο βασιλιάς και ο παπάς παλιότερα ή τα νέα μέτρα του ΔΝΤ σήμερα για να υπάρχουν, έπρεπε πρώτα να πείσουν ότι δεν υπάρχει ζωή χωρίς αυτά, μετά το χάος.

Η σκέψη αυτή έπρεπε να γίνει πίστη, δηλαδή α-νόηση. Ιστορικά εκφράστηκε με τον Κρεασιονισμό ή Δημιουργισμό. Όλα τα είδη φτιάχτηκαν από μια ανώτερη δύναμη και είναι αμετάλλακτα στον χρόνο. Πλούσιοι και φτωχοί πλάστηκαν από τον Θεό – άρα πρέπει να τον πιστεύουν και αφού είναι έτσι, δεν πρέπει και ποτέ οι φτωχοί να αποκτήσουν τα προνόμια των πλούσιων. Δόξα το Θεό έχουμε λεφτά ή Δόξα τα λεφτά έχουμε Θεό.

Το 19ο αιώνα εκατομμύρια άνθρωποι αμφισβήτησαν σε όλες τις κοινωνίες αυτή τη νομοτέλεια. Γεννηθήκαμε άθλιοι αλλά μπορούμε να γίνουμε τα πάντα. Δε ξέρουμε αν υπάρχει παράδεισος πάντως ζούμε στην κόλαση. Ουτοπίες.

Ένας άνθρωπος όχι μόνο αμφισβήτησε αλλά και απέδειξε ότι η ζωή δεν είναι θέλημα θεού αλλά αποτέλεσμα μικρών καθημερινών αναγκών. Τα είδη μεταλλάσσονται. Η ζωή εξελίσσεται. Ο πλάστης έπεσε από τη κατηγορία Θεού και έγινε απλά το ξύλο που φτιάχνουμε πίτες. Ήταν ο Δαρβίνος (και εδώ που τα λέμε αν σπούδαζε με τη Γιαννάκου υπ. Παιδείας δεν θα είχε καταφέρει να δημοσιεύσει τίποτα αφού ήταν αιώνιος φοιτητής και ποτέ δεν πήρε το πτυχίο).

Τέλη του 19ου αιώνα οι φτωχοί χαιρόταν ότι η ελευθερία τους ήταν κοντά και οι πλούσιοι έκαναν τάματα σε μια ανώτερη δύναμη για να τους σώσει. Και το τάμα έπιασε.

Εμφανίστηκαν οι επιστήμονες. Και ο λόγος τους ήταν αμετάκλητος. Θέλεις ψωμί και ελευθερία, πήγαινε στον γενικό γραμματέα του κόμματος– αυτός ξέρει. Θέλεις υγεία, πήγαινε στο γιατρό να σου πει αν είσαι άρρωστος. Θέλεις πληροφόρηση, πήγαινε στον δημοσιογράφο. Θέλεις παιδεία, πήγαινε πανεπιστήμιο. Ό,τι θέλεις υπάρχει αλλά μην σκιάζεσαι εσύ θα σου το παρέχουν οι ειδικοί. Ο Μπακούνιν κάτι κατάλαβε και προειδοποίησε ότι αν επικρατήσουν οι γραμματείς-επιστήμονες θα δημιουργήσουν χειρότερες κοινωνίες από αυτές που βρήκαμε.

Ο Δαρβίνος πέθανε και η επιβίωση του «πιο ευπροσάρμοστου» μεταφράστηκε «στου πιο δυνατού». Οι νεοδαρβινιστές έφτιαξαν δυο βασικές σχολές λουκούμι για τους ισχυρούς αυτού του κόσμου.

Η αγγλοσαξονική: Ζούμε σε μια κόλαση και επιβιώνουν οι πιο δυνατοί που πάντα ήταν οι πλούσιοι. Άρα όποιος μπορεί, θέλει και πετυχαίνει να βγάλει χρήματα είναι πιο εξελιγμένος. Και μπορεί νομοτελειακά να φάει τον φτωχό χωρίς τύψεις και ενοχές. Είναι στη φύση του. Οι πλούσιοι είναι έξυπνοι και βλάκες οι φτωχοί. Οι πλούσιοι σαρκοφάγα και οι φτωχοί φυτοφάγα. Και οι κοινωνίες ζούγκλα.

Η γερμανική: Ζούμε σε μια κόλαση και επιβιώνουν οι πιο δυνατοί που πάντα ήταν σε ένα έθνος. Ποιοι είχαν πάντα δυνατά βασίλεια; Οι Άριοι. Όποιος δεν έχει τα χαρακτηριστικά του δηλαδή, είναι σκουρόχρωμος, κίτρινος, κόκκινος, όποιος είναι σακάτης, δύσμορφος, με ανωμαλίες, ομοφυλόφιλος, αντιπαραγωγικός, φτωχός είναι κατώτερος. Οι εξελιγμένοι άριοι μπορούν να φάνε όλους τους υπόλοιπους χωρίς τύψεις. Δεν ανήκουν καν στο ανθρώπινο είδος, είναι εκφυλισμένες υποφυλές. Οι άριοι θέλουν τον ζωτικό τους χώρο, τον βιότοπό τους (δεν είναι τυχαίο ότι η οικολογία ως επιστήμη θεμελιώθηκε στη Γερμανία από έναν επιστήμονα που πίστευε στην ανωτερότητα των φυλών τον Χάικελ) μπορούν ως και να καλλιεργήσουν τις υποφυλές. Και οι κοινωνίες στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Ο Κροπότκιν κατάλαβε που οδηγείται το πράγμα από τους νεοδαρβινιστές και απάντησε στους αγγλοσάξονες ότι είναι απλά καπιταλιστές. Ο Δαρβίνος μίλησε για την επιβίωση του πιο δυνατού είδους που είναι το πιο ευπροσάρμοστο. Δηλαδή αυτού που φτιάχνει κοινότητες, στηρίζεται στην αλληλεγγύη αναμεταξύ των μελών της και συνεργάζεται για την αντιμετώπιση των αναγκών του. Απάντησε και στους Γερμανούς και τους είπε φασίστες. Και με τους φασίστες δεν μπορείς να μιλάς. Μόνο τη δύναμη καταλαβαίνουν. Και για αυτό, αυτός που έλεγε ότι ποτέ δεν πρέπει να πολεμάς με εθνικές σημαίες, όταν άρχισε ο Α παγκόσμιος πόλεμος συμπλήρωσε, εκτός αν σου επιτίθενται οι Γερμανοί.

Η γερμανική σκέψη των νεοδαρβινιστών ηττήθηκε άρα και αποδείχτηκε ότι είχαν άδικο. Η αγγλοσαξονική όμως; Γιατί ο καπιταλισμός αν και τον κηδεύουμε εδώ και 300 χρόνια κυκλοφορεί σαν ζόμπι ανάμεσά μας και μέσα μας και κακοφορμίζει τις κοινωνίες μας;

Η επιστήμη στηρίζεται στο πείραμα. Και το πείραμα στην επαναληψιμότητα. Αν πάντα μια σειρά από στοιχεία μας δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα τότε είναι νόμος της φύσης. Δεν αλλάζει, που να χτυπιέσαι.

Ο πιο διάσημος νεοδαρβινιστής επιστήμονας ήταν ο γερμανός Βάισμαν. Αυτός τα τέλη του 19ου αιώνα προσπάθησε να αποδείξει ότι στις κοινωνίες τελικά οι δυνατοί (είτε πλούσιοι, είτε άριοι) μεταβιβάζουν στα παιδιά τους αυτά τα χαρακτηριστικά που τους έκαναν να νικήσουν στη ζούγκλα της κοινωνίας ή των λαών.

Πήρε ποντίκια και γάτες και άρχισε να τους κόβει την ουρά, τα πόδια, να τα χαρακώνει στο σώμα για πολλές γενιές ευελπιστώντας ότι κάποια στιγμή θα γεννηθούν ποντίκια και γάτες χωρίς ουρά, χωρίς πόδι ή με μια ουλή. Περίμενε, περίμενε τίποτα. Τζίφος.

Νευρίασε και άρχισε να μελετάει μια οικογένεια Εβραιών (κλασικά) που είχε μια γενετική ανωμαλία και δεν είχαν δέρμα στο μέτωπο. Ήθελε να τους χαρακώσει, να τους κόψει το πόδι – για το καλό της επιστήμης – αλλά ήμασταν ακόμη στο τέλος του 19ου αιώνα και όχι το 1940.

Απογοητευμένος έγραψε ότι τα επίκτητα χαρακτηριστικά δεν κληρονομούνται. Δε σημαίνει ότι κάποιος που γεννήθηκε «δυνατός» είναι ανώτερος από τον «αδύναμο».

Οι φτωχοί και οι υποφυλές δεν είναι νόμος να είναι έτσι, είναι κοινωνική συνθήκη.

Και μπορεί να σπάσει

Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τους άριους κάθε φορά που ένιωθαν ότι πιάστηκαν κοροΐδα ή είναι αδυνατισμένοι να λένε ότι είναι απόγονοι φιλοσόφων και πολεμιστών. Και δεν εμπόδισε τους πλούσιους κάθε φορά που ένιωθαν ότι απειλούνται από τους φτωχούς να τους θεωρούν χαζούς και ανίκανους.

Παντού και πάντα.

Στην Ελλάδα, σήμερα.

Π.

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under η ώρα του τζίτζικα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s