τοπικές εκλογές 2002, Αίγινα: θέσεις για την ακτοπλοΐα

Οι γραμμές της ακτοπλοϊας είναι οι μόνες και σε σταθερή βάση κερδοφόρες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή. Με τις άνευ όρων από το υπουργείο ΕΝ συμφωνίες κυριολεκτικά λειτουργούν ασύδοτες κυρίως η εταιρία Hellas Flying-Ferries από άποψη εξυπηρέτησης, οικονομικής επιβάρυνσης και συμπεριφοράς στα εργαζόμενα πληρώματα. Ακυρώνουν δρομολόγια τα οποία είναι οικονομικά απρόσφορα για την εταιρία, ακριβαίνουν το εισιτήριο  κατά το δοκούν, κλείνουν παράνομα χώρους του πλοίου όπως και τις τουαλέτες. Τα χειμερινά δρομολόγια τελειώνουν νωρίς κι έτσι το νησί μένει αποκλεισμένο. Τα πληρώματα και ειδικά το καλοκαίρι έχουν εξαντλητικό ωράριο με αποτέλεσμα η εταιρία να θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα των επιβατών και των πληρωμάτων (αρκεί να θυμηθούμε τους θανάτους των τριών ναυτεργατών την περσινή χρονιά στις γραμμές της ακτοπλοϊας). Η ανυπαρξία ικανοποιητικών ελέγχων και επιθεωρήσεων στα πλοία παρά τα προπαγανδιστικά βίντεο που προβάλουν σε κάθε ταξίδι, καθιστά ένα παραπάνω επικίνδυνα τα ταξίδια στο όνομα της μετακίνησης των επιβατών. Το ναυάγιο του «Σαμίνα» πριν από δυο χρόνια είναι αρκετό για να καταλάβουμε πώς η ίδια εταιρία σέβεται την ανθρώπινη ζωή. Οι καταγγελίες του ΑΒ μηχανικού Σορόκα τρεις μέρες πριν το ναυάγιο καθώς και η παραίτησή του αρνούμενου να δουλέψει σε ένα πλοίο που το πηδάλιο δεν υπάκουε (σύμφωνα με την επίσημη αναφορά παραίτησής του), δεν φάνηκε αρκετό για να προβληματίσει πολλούς συμπολίτες μας οι οποίοι τηρούν παθητική στάση. Όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι, με ελαφριές καταδίκες στα ψιλά των εφημερίδων, με εμπειρογνώνονες που δεν διαλευκάνουν την υπόθεση, με την αυτοκτονία του Π. Σφηνιά ο οποίος πλήρωσε για όλο αυτό το σχεδόν εσκεμμένο έγκλημα και η μετονομασία από Minoan σε Hellas ήταν  αρκετό για να θαφτεί ως ένα τραγικό ναυτικό ατύχημα.

Τρεις βασικές τάσεις και προτάσεις υπάρχουν όσον αφορά την αντιμετώπιση των ζητημάτων για την ακτοπλοϊα: α)Να σπάσει το μονοπώλιο και σαφώς να αρθεί το καποτάζ όσο γίνεται γρηγορότερα. Οι συμπολίτες μας δεν πρέπει όμως να ξεχνάνε τα εξής:1) Οι εταιρίες που θα μπουν στο «ψητό» είναι κερδοσκοπικές οπότε και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού προκειμένου να έχουν μεγαλύτερα κέρδη και λιγότερο κόστος θα προσπαθήσουν να μην τηρούν τους προβλεπόμενους κανονισμούς2)Κάθε εταιρία θέλει να κυριαρχήσει και στην προσπάθεια τους αυτή κάποιοι θα σβηστούν και κάποιοι άλλοι θα βρεθούν στην επιφάνεια. συγχωνεύοντας τις άλλες. Έτσι όμως δεν φτάνουμε στο κακό μονοπώλιο; β)Να δημιουργηθεί εταιρία Λαϊκής βάσης. Και η εταιρία αυτή θα λειτουργεί κάτω από το ίδιο καθεστώς. Δηλαδή εξάντληση των πληρωμάτων που θα δουλεύουν στο «δικό τους» καράβι, οικονομική επιβάρυνση των επιβατών που θα τα σκάνε στο «δικό τους» καράβι, και σαφώς θα τα οικονομήσουν χοντρά οι «δικοί» μας συμπολίτες από τη λειτουργία του «δικού μας» καραβιού. γ)Η σύσταση εθνικού φορέα για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες που είναι και η πιο σοβαρότερη από αυτές τις προτάσεις. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε την αληθινή λειτουργία των ΔΕΚΟ προς του πολίτες που δεν είναι άλλος από αυτόν της είσπραξης χρημάτων, της συντήρησης μιας ακριβοπληρωμένης γραφειοκρατίας, και στις μέρες μας, της προσπάθειάς που γίνεται για την ιδιωτικοποίησή τους. Το κρατικό μονοπώλιο ενώ στα πρώτα του βήματα είχε χαρακτηριστικά κρατικής πρόνοιας εν τούτοις ήταν ένα σκαλοπάτι για την άσκηση πολιτικής συναίνεσης, ήταν πάντα ένας αδιαφανής μηχανισμός μη ελεγχόμενος από τους πολίτες. Γιατί δηλαδή να έχει μια διαφορετική τύχη ο εθνικός φορέας;

Γνώμη μας κατ’ αρχήν είναι πως πρώτιστο καθήκον είναι να είμαστε αλληλέγγυοι στους ναυτεργάτες σε κάθε αίτημα ακηδεμόνευτο από κράτος και εφοπ-ληστές. Η απεργία της ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ έχει πολλά να μας πει. Τα πλούτη τους είναι το αίμα μας και δεν τους ανήκουν. Η προσπάθειά μας πρέπει να εστιαστεί σε ένα κίνημα των πολιτών που να διεκδικεί πίσω τα νόμιμα κλεμμένα από αυτούς που με δώρο τις σκυλοπνίχτρες στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και με δώρο την υπό το κράτος δικαίωμα για την ασυδοσία τους, δημιούργησαν το περίφημο ναυτικό κεφάλαιο.

Τα προβλήματα είναι επομένως πάρα πολλά.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

Συνελεύσεις με αποκλεισμούς των εισόδων του λιμανιού για να δούμε τι θα κάνουμε.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΙΓΙΝΑΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under "αυτοδιοίκηση, πολιτισμός και "πολιτισμός", πολιτική, τοπικά θέματα, εργασιακές σχέσεις, εφοπΛΗΣΤΕΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s